REKLAMACJE
Ogólne warunki składania i uznania reklamacji Klienta
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeśli sprzedany Towar ma wadę fizyczną, która polega na niezgodności towaru sprzedanego z umową.
- Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od otrzymania Towaru przez Klienta. Termin ten liczony jest na nowo w razie wymiany produktu.
- W razie niezgodności Towaru z umową Klient najpóźniej w terminie roku od dnia stwierdzenia tej niezgodności (wadach) jest zobowiązany wysłać zawiadomienie (oświadczenie) o stwierdzonej niezgodności i swoim żądaniu, na adres Sprzedawcy:
- Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Rynek-Ratusz 27, 50-101 Wrocław
Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia (oświadczenia) przed jego upływem. Klient zobowiązany jest sporządzić na piśmie opis stwierdzonej niezgodności Towaru z umową oraz wskazać zakres roszczenia. Klient może skorzystać z formularza reklamacyjnego (do pobrania TUTAJ).
- Reklamowany Towar wraz z pismem szczegółowo określającym jego wadę oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji reklamacji, należy odesłać na adres Sprzedającego. Przesyłkę należy odpowiednio zabezpieczyć.
- Jeżeli Towar sprzedany ma wadę, Klient może:
- żądać wymiany Towaru na wolny od wad,
- żądać obniżenia ceny (Klient powinien zaproponować kwotę),
- odstąpić od umowy (jeśli wada jest wadą istotną)
- Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady.
- Sprzedawca jest obowiązany – na swój koszt – wymienić wadliwy Towar na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową wadliwego Towaru w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację w terminie 14 dni. Brak odpowiedzi jest, zgodnie z prawem, traktowany jako uznanie reklamacji przez przedsiębiorcę. Nie dotyczy to odstąpienia od umowy.
- W przypadku wymiany Towaru na wolny od wad Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu wadliwego Towaru wymieni go na Towar wolny od wad i odeśle na adres, na który pierwotnie został wysłany zamówiony Towar w terminie najszybszym, w jakim będzie to możliwe. W przypadku obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy Sprzedający zwróci gotówkę na wskazane przez Klienta konto bankowe lub przekazem pocztowym na adres, na który Towar był pierwotnie wysłany.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu, w tym nieprawidłowości lub przerw w funkcjonowaniu Sklepu, należy składać w formie elektronicznej na adres: ksiegarnia@grotowski-institute.pl.
- Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko, adres korespondencyjny reklamującego oraz zwięzły opis zgłaszanych zastrzeżeń i uwag. Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia.
- W przypadku nieuznania reklamacji sprzedawca poinformuje o tym Klienta oraz odeśle Towar reklamowany na koszt Klienta, chyba że strony uzgodnią inny odbiór Towaru przez Klienta.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z procedurą reklamacji Klient może uzyskać wskazówki, wysyłając wiadomość elektroniczną na adres: ksiegarnia@grotowski-institute.pl.
ZWROTY
Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta, Klient ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyn w terminie 14 dni od daty odebrania Towaru przez siebie lub wskazaną osobę niebędącą przewoźnikiem.
- Zwracany Towar nie może nosić śladów korzystania poza koniecznymi do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że Sprzedający nie poinformował Klienta o prawie odstąpienia od umowy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (do pobrania TUTAJ), jednak nie jest to obowiązkowe.
- Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć:
- listem poleconym na adres Sprzedawcy (Instytut im. Jerzego Grotowskiego Rynek-Ratusz 27; 50-101 Wrocław),
- w postaci elektronicznej wysyłając do Sprzedawcy na adres poczty elektronicznej: ksiegarnia@grotowski-institute.pl,
- Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Klientowi e-mailem potwierdzenie przyjęcia oświadczenia.
- Klient ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy – na swój koszt – niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od niniejszej umowy (do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem).
- Klient może przesłać zwracany Towar na adres: Instytut im. Jerzego Grotowskiego Rynek-Ratusz 27; 50-101 Wrocław.
- Przesyłki ze zwracanym Towarem nadane za pobraniem lub na koszt Sprzedawcy nie będą przyjmowane.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia (Sprzedawca zwraca najtańszy oferowany w Sklepie koszt dostarczenia Towaru do klienta), z tym że klient będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Klient zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Zwrot należności nastąpi np. w formie przelewu na konto bankowe, z którego dokonany był zakup (w przypadku zakupu za pobraniem Klient zobowiązany jest do podania numeru konta).
- Jeżeli Klient wraz z oświadczeniem o odstąpieniu nie odesłał Towaru, Sprzedawca wstrzymuje się od zwrotu dokonanych przez Klienta płatności do dnia otrzymania Towaru.